Mina auktioner på Tradera

onsdag 12 juni 2013

French Country

Hej, det är onsdag och min bloggar dag. Jag vill gärna fortsätta och visa bilder från mitt album. Igår döpte jag det till "Childhood album". Eftersom det kommer att innehålla bilder och tankar från mitt barndom/ungdom. Själva stommen till albumet har jag gjort efter Stack the deck binding. Sedan har jag använt mest papper från Graphic 45. Jag har nog blandad alla de G45 papper i min ägo men främst papper från kollektionerna "The Secret Garden" och "The French Country". I tidigare inlägg har jag visat bilder på sidor gjort med papper från "The Secret Garden". Idag vill jag visa sidor jag gjort med papper från "The French Country".



Så här ser blocken ut. Den har 24 dubbelsidiga papper. 12 olika mönster och 2 av varje. Vackra, vackra papper.


Här ser en av sidorna i albumet. Det är mycket mer än vad ögat ser. Som ni kanske kan se här på bilden har jag gjort flera fickor bakom bilderna. I den stora ficka har jag ett litet häfte med bild. Dessa papper går jätte bra att göra kort av. Ska visa i ett senare inlägg.



Oj, det var inte en så bra bild. Men på vänster sidan har jag använt ett stämpel från Kajsa Kraft och sedan då tag från "The French Country". Jag är nästan färdig med hela album. Det återstår några tags som ska göras och stoppas i fickorna mellan sidorna. Om två veckor är det scrapträff hos Sölvi och då ska jag visa upp hela albumet och lite annat. Jag har haft jätte roligt med att göra albumet. Att se det växer fram. Jag blev bara mer och mer "kär" i dessa papper. De papper jag har använt här är i storlek 8x8 och jag funderar stark på att beställa mer papper. Som sagt, man kan göra så mycket med dessa vackra papper. Hoppas att ni fick lite inspiration. 

Kram
Christine

Material: Papper - Graphic 45
Stämpel - Kajsa Kraft
De finns att köpa hos Sölvi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar