Mina auktioner på Tradera

fredag 1 augusti 2014

En tavla om vänner

Städning hör inte till min favorit syssla. Men när jag inte hitta något längre på mitt scrapbord är det dags att göra en insats. I min förra insats att bringa ordning hittade jag 2 ramar utan glas. Dessa köpte jag på Ikea. När det gäller saker jag kan använda till att scrappa är jag otrolig snål. Att slänga bort dessa ramar gick helt enkelt inte.
 
 
Då får det bli en tavla utan glas. Jag har målat först ramen med en hobby färg i guld och sedan strök över lite med en färg från Tim Holz. Det skulle ge en lite åldrig utseende. Men det gick inte riktigt som jag tänkt mig. Bakgrundspapper är från Prima. Textstämpel är från Vilda stamps. Liksom stämpel med karta. Jag har gjort några mini kuvert i högre nedre kant. En mini, mini flaskpost. Jag tycker om att göra miniatyr böcker och sånt med papper. Lite tidskrävande men ack så roligt. Sedan har jag tagit lite papper från Graphic 45s "Typography" och limmat på. Inte helt perfekt. Men jag gillar den och känner jag mig rätt så blir det nog några till. He, he, hoppas ni fick lite inspiration.
 
Ha det gott!
 
Kram
Christine
 
Material: Papper från Prima och Graphic 45
Stämplar från Vilda stamps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar