Mina auktioner på Tradera

lördag 26 juli 2014

Notebook a la Typography

Hej! Hur har ni det i värmen? Själv sitter jag i källaren som är svalt och skönt. Förra veckan fick min familj och jag fin besök från Vetlanda. Ni kan ju gissa vilka det var. Japp, ni gissade rätt. Sölvi med del av sin familj. Med sig hade hon också den här...
 
 
Jaaaa, en ny pappers kollektion från Graphic 45 "Typography". Nåja, helt ny är den inte. För de ska släppa snart 3 nya pappers kollektioner snart, hoppas jag. Jag har fått tjuv kikat. "Vill ha" var ord som dök upp gång på gång. Men, men, tills dess kan jag visa vad jag gjorde med papperskollektionen jag fick.
 
 
Som vanligt så innehåller kollektionen många fina dubbelsidiga papper. 3 st av varje mönster. Jätte bra om man vill göra en större projekt. Själv har jag tänkt att många gånger behövde jag ett papper att skriva ner något. Nytt telefon nr eller antecknar ny bekantskaps namn och adress... men då hittade jag aldrig något papper i väska. Det tänkte jag ändra på.
 
 
Ta, ta, en notebook a la Typography! Jag har gjort allt från grunden. Använt en gammal pappkuvert och skar ut bitar som stommen till notebook. Sedan har jag klippt bilder från papperskollektionen. Textstämpel med bibeltext har jag beställt från USA.
 
 
En bild från sidrygg.
 
 
Inne i notebooken. På vänstersidan har jag gjort 3 fickor så jag kan stoppa i lappar, kvitton och ev. visitkort. På höger sida gjorde jag också en ficka och där stoppade jag i en noteringsblock. Jag har inte limmat fast blocken. För när den här är slut kan jag bara stoppa i en ny.
 
 
Jag gillar den här kollektionen eftersom den har så många fina och bra texter. Här ser ni några. Bland textstämplar här i Sverige har jag saknat textstämplar med bibel citat. Den jag använt här har jag lånat från en god vän som köpte sina i England. Nästa år hoppas jag kunna åka till den stora stämpel och scrapbooking mässa i London. Bäst att börja spara nu. He, he.
 
 
En bild på baksidan. Här har jag använt en bit papper från Graphic 45s "Steampunk Spell kollektion" och en bit papper från Prima. Jag är nöjd med noteboken och hoppas att ni tycker om den också. Har ni gjort några notebok? Om inte hoppas att ni fick lite inspiration att göra det. På Youtube finns det mängder med tutorial som visar hur man gör.
 
Ta det lugnt i värmen och sola försiktigt!
 
Kram
Christine
 
Material: mönsterpapper- Graphic 45 "Typography", "Steampunk Spell" och papper från Prima
Dekoration - charms från Scrap Magic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar