Mina auktioner på Tradera

torsdag 9 februari 2012

En stämpel, tre sätt

Hej! Det är dags att göra ett nytt inlägg här. Kom ni ihåg jag berättade om mitt DT paket? I paketet fanns då bla en clear stamp set. Nu har jag lekt lite med det stämpsetet. Hmm, det här kan bli ett litet långt inlägg. Om ni orkar hela vägen ner så hoppas jag att ni får lite inspirationer och idéer på vägen.
Jag gjorde alltså tre kort av en och samma stämpel och jag har färglagd på tre olika sätt.



Första kortet: Stämpel från Docraft och jag har färglagd med promarker och Le Plume pennor. Textstämpeln: "Alla vet att Födelsedagskalorier räknas inte" är från Vilda Stamps. Jag har använt en kantstans. (Kom tyvärr inte ihåg vilket märket). Papper, band kan ni hitta hos Scrap Magic.


Så här ser det ut inne i kortet. Den engelska textstämpeln hör till clear stamp setet från Docraft.
Den svenska textstämpeln är från Inkido. Hörnstämpel köpte jag för några år sedan från Panduro.



Kort nr 2 är ett så kallad kuvertkort. Här har jag färglagd stämpeln med Faber Castell pennor enligt MCP teknik. Spellbinder stans. Textstämpeln är från Vilda Stamps (tror jag). 



Inne i kuvertet finns då kortet med söta igelkotten. De fina mönsterpapper är från Scrap Magic.

 

Kort nr 3: Ett så kallad staffikort. Så här ser det ut när det är stängd.


Så ser det ut när man har öppnat kortet och ställd upp det. Ni gissade rätt. Här har jag färglagd med distress. Hjärtat är utstansad av spellbinder. I asken kan man lägga i vad man vill. Här har jag valt ett bukett. Vill man ge det till en scrapakompis kan man säkert lägga i annan dekorationer.



En närbild inne i asken. Tack att ni har orkat ända hit och jag hoppas verkligen att ni gillar det ni har sett och fått lite inspiration. All papper som jag har använt till de här tre kortet är från Scrap Magic. Har ni frågor angående material kan ni säkert fråga Sölvi. Önskar er en skön torsdag kväll.

Kram
Christine

3 kommentarer:

  1. va gulligt motiv, fint på alla 3.

    SvaraRadera
  2. Fint färglagt... alla 3. Det är kul och intressant att se olika tekniker på samma stämpel.

    SvaraRadera
  3. Vilken söt stämpel! Och fina alster alla tre :)
    Kram

    SvaraRadera