Mina auktioner på Tradera

torsdag 22 december 2011

Stämplade ljus.

Hej!

Vet inte om det är någon som hinner titta in mitt i julförberedelserna. Jag håller själv på och kokar skinkan och har precis pyntat granen. Är väldigt nöjd med den, dels har vi fått den (man bor ju i småland) och i år är renoveringen färdig så vi fick in en stor och härlig gran.

Men det var inte granen jag skulle prata om utan ljus. Jag fick lära mig stämpla ljus hos min syster på höstlovet och tänkte jag visa upp resultat. Det var superroligt och hade tänkte ha hunnit stämplat upp med de nya clear stamps från Reprint men jag är nog en tidsoptimist. Jag hann i alla fall sätta ihop några ljus och fick till detta.

Det ljuset med röd text är en stämpel som min syster har och hon har glömt var hon köpte den, tyvärr. Stämpel med tomten är från Tim Holtz och en har jag kvar i affären. Den blåa texten är stämplad med clear stamps från Viva, finns också kvar i affären. Snöflingan är en stor stans från Dovecraft.



Ett julkort måste jag få visa upp med en stämpel från Lily of the vally, älskar deras stänplar. Papper från bl.a. dovecrafts Noel och stansat från spellbinders Fleur de lis. God jul stämpel från Inkido, det mesta finns i affären. Nu har vi julstängt och öppnar igen på torsdag nästa vecka från kl.14-18.

Ska nog visa upp några julkort till imorgon. Hur man stämplar ljus kan jag visa på vår nästa scrapträff i januari, lite måste man ju få se fram emot.

God kväll!

Sölvi

2 kommentarer:

  1. Jätte fin ljusgrupp du gjort, syster min. Du är så kreativ. Jo, jag tror den röda text stämpel är från Inkido. Ha en jätte fin jul och vi hörs.

    Kram kram
    Christine

    SvaraRadera
  2. Hejsan Sölvi
    vilka fina ljus och kort du har gjort. Är det "vanliga" stämplar och "vanliga" stämpeldynor du har använt till ljusen?
    kram fr Lola
    Älmhult

    SvaraRadera