Mina auktioner på Tradera

lördag 10 december 2011

Fina Gå-bort present

Hej! Idag tänker jag visar några fina Gå-bort presenter som man kan enkelt göra det själv.

Här ser ni några paket jag gjort. De innehåller ett handstämplat lju, lite fina godis och en tändsticksask. Jag har stämplat först på ett silkespapper, lägg ett hushållspapper under. Sedan har jag färglagd med promarker pennor. Klippt sedan ut så nära figuren som möjligt. Lägg silkespapper på ljuset, lägg ett bakplåtspapper ovanpå och dra ihop pappret. Var noga att silkespapper sitter bra. Blåst sedan med värmefön och ni ser att silkespapper smälter in i stearinljuset. Ganska lätt. Håll bara fönen lagom avstånd och rör på den så smälter inte stearinet så fort.



 
Här ser ni baksidan av paketet med dekorerade tändsticksaskar. Stämplarna är från Hänglar & Stänglar. Biljetterna på aksar hade jag laddat ner från Miss Cutie Pie. Lycka till med era stämplat ljus.

Önskar er en härlig 3:e Advent

Kram
Christine

2 kommentarer:

  1. Perfekta=) Önskar jag hade kunnat göra så med ljusen..

    SvaraRadera
  2. Hej
    var någonstans på Miss cutie Pie sida hittar man de biljetterna.
    kram fr Lola

    SvaraRadera