Mina auktioner på Tradera

torsdag 12 december 2013

Juldekoration

God torsdag! Jag skulle ha bloggat igår. Men den sista veckan har jag varit mycket trött. Det värkar i kroppen och jag känner ingen ork. Fast helt utslagen har jag inte varit. När jag surfade runt bland bloggar har jag sett en och annan vimplar. Har tänkt att göra en sån och äntligen tog jag tag i saken.
 
 
De flesta vimplar är trekantiga. Jag vill däremot att mina ska ge en illusion av stora julkort. Jag gjorde 6 stycken. De är i storlek 20x24. Här är det första: Mönsterpapper är från Inkido. Änglar, snöflingor är peel off klistermärker. Stämplar med Josef, Maria, Jesus och de små änglar är ett stämpelset jag fick från USA för många, många år sedan. Här har jag också använt två spellbinder dies.
 
 
 
Tvåan här har jag använt julpapper jag köpt från Scrap Magic. Har använt stämplar jag köpt för ett tag sedan. Två små bilder med damer är från Graphic 45 "A Place in time kollektion". Kan ni se vilken bokstav som gömmer sig här?
 
 
 
 Bild nr 3 här har jag också använt mönsterpapper från Scrap Magic. Även här gömmer sig en bokstav. Har också använt peel off klistermärker.
 
 
 
 Nr 4 Här är papper från Inkido tror jag. Det köpte jag också från Scrap Magic. Små bilder med snömän och släde är från ett annat företag. Jag vet inte från vilket företag. Men Sölvi vet säkert. Tycker det är helt fantastisk att hon kommer ihåg vilket företag de olika papper är ifrån. Ser ni vilken bokstav det är på den här bilden?
 
 
 
 Nr 5 här har jag använt en vintage bild från Pion Design tror jag. (Kan vara Inkido också).
 
 
 
Den sista bilden har jag använt mönsterpapper från Inkido. Stämplar är från samma stämpelset som jag använde i bild nr 1. Peel off julmärker, spellbinderdies och en kaffeservett har jag också använt här. Små bilder ur Graphic 45 "A Place in Time kollektion".  Sista bokstav ser ni till vänster.
 
 
 
 
Jag har knutit ihop tre bilder på ena sidan och de andra tre på den andra sidan. Har ni hittat alla bokstäverna på bilderna? Då vet ni att det bli " God Jul". Det här var min lilla ide till juldekoration. Nästa onsdag är nog den sista inlägg jag gör för det här året. Vill ni så "ses" vi igen.
 
Kram
Christine
 
Material: Mönsterpapper jag använt är köpta från Scrap Magic
Graphic 45 "A Place in Time"
Spellbinder dies
Peel off klistermärker
Blommor
Vintage bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar