Mina auktioner på Tradera

torsdag 19 december 2013

Födelsedagsburk?

God torsdags förmiddag! Idag fyller min dotter år och jag tänker visa vad jag gjort till henne. Hon tittar inte in här så det är ok. För en vecka sedan var min man och jag på besök i Tyskland. Jag var på jakt efter en födelsedagspresent till dottern. I en av mina favoritbutik såg jag sparbössor i konservsstil. Såna hade jag sett och köpt hos ÖB förra året. De kostade bara 10kr och det som är bra med dessa är att de går inte och öppnar. Alltså man kan inte ta ut pengar lite nu och då. Vill man ha ta på pengarna måste man använda en konservöppnare och en gång öppet går det inte att stänga igen. Jag var på ÖB och frågade efter. Men nej, de finns inte längre. Gissar om jag blev glad när jag såg dessa sparbössor i den butiken i Tyskland! Dessa sparbössor finns i tre olika storlekar och med mönster av euro. Jag köpte en mellan storlek och så har jag klädd om det.
 
 
Tyvärr glömde jag att ta kort på burken innan make over. Jag vill också be om ursäkt för de något suddiga bilder. Tog bilderna i mitt scraprum. Men så här ser burken ut på en sida. Jag har använt ett vackert papper från Pink Paisery (det är säkert felstavat. Men Sölvi vet nog vilket företag jag menar). Jag har gjort en mini bok och som bokomslag har jag använt två små bilder från Graphic 45s "A Place in Time kollektion". På den lilla tagen står det "luggage".
 
 
 
På burklocket har jag lagd ner en del arbete. Blommor, blad och charms. Det ska föreställa olika årstider.
 
 
Charms jag har använt här är kamera, klänning, skridskor, galge, docka, en tallrik med bestick och en spade. Varför dessa charms? Jo, min dotter har nyligen blivit antagen att turnera med den amerikanska gruppen "Up with people" och då får hon åka med gruppen runt världen under 6 månader. Det blir nog en hel del foto, klädombyte, utflykter mm och de får hjälpa till med olika arbete på olika platser.
 
 
Gruppen "Up with people" åker världen runt med sin sång och dansshow för att främja relationer mellan olika folkslag. Skapar förståelser för varandras kultur, seder och språk... Här har jag använt en text stämpel från Tim Holz. (tror jag) "Focus on the journey not the destination" och den andra är från ett självhäftande blad som jag inte ens kom ihåg var jag köpt ifrån. På den står det ungefär: att resa är som att bli kär, man gör nya upptäcker och det är vad min man och jag önskar vår dotter. Ut och resa. Vidgar synfälter... 
 
 
Vykortet i bakgrund och frimärke är också från Graphic 45 "A Place in Time kollektion" och damen på cykel och luftballong är också från Graphic 45 "Steampunk spell kollektion". På den lilla cykel charmen har jag fästat en vimpel med texten "Up with people".
 
 
Så här ser baksidan ut. Här har jag använt dessa charms: ett löv, en nyckel, en klocka och en sko. Eftersom organisationen UWP inte är en vinstorganisation så får deltagarna betala för att följa med. De räknar det som en utbildning. Min dotter får alltså spara, jobba ihop pengarna för resan. I burken finns en "startavgift" för hennes resa. Hoppas att hon tycker om det och att hon kommer iväg.
Det här är mitt sista inlägg för i år. Nu väntar julfirande med familjen, vilan och skaffa nya inspirationer. Vet inte när jag gör nästa inlägg. Förhoppningsvis kommer Sölvi att visa lite av hennes fina alster under jul och nyårs ledighet. Passar på att önska er alla
 
En riktigt fridfull och vilsam jul
och
Ett Gott Kreativt Nytt År 2014
 
Kram
Christine
 
Material: Papper från Graphic 45 "A Place in Time", "Steampunk Spell" och Pink Paisery(?)
Charms, band, blommor och blad. De mesta material finns hos Scrap Magic


1 kommentar: