Mina auktioner på Tradera

torsdag 28 november 2013

Beskrivning på Godisask

Hej! Det är en strålande torsdag här hos mig. Jag försökte göra ett inlägg igår men insåg att det kanske inte var så lätt att förstå utan bild. Nytt försök idag och hoppas att det blir bättre. Beskrivningen till godisasken har jag hämtad från tidningen Magnolia Ink nr 5, 2010.
 

Du behöver ett 12"x12" cardstock, mönstrat papper, en linjal, penna, sax, falsben, pappersskärare, stämpeldyna, dubbelsidig tejp och en scorpal om du har. Jag är jätte dåligt att att räkna om från inches till cm. Med en scalpal slipper jag det.
 
2. Biga ditt cardstock vid 2,5", 5", 7,5" och 10"
 
 
 
3. Rita linjer på cardstocken som på bilden: 1/2" och 2,5".
4.Klipp bort de markerade trianglarna noggrant.
 
 
 
5. Fäst det mönstrade pappret på asken enligt bild och chalka alla kanter. (Den här bilden är hämtad från tidningen)
6. Tejpa noggrant ihop kanterna.
 
 
 
Sedan är det bara att dekorera din ask som du själv vill. Här var den jag gjorde till Farsdag och i asken hade jag en cooling kräm.
 
 
 
Här har jag ändrat storleken på asken. Jag tog mått på lådan som Eye make up remover lägger i och ändrat bredden. Annars har jag följd beskrivningen i övrigt. Jag hoppas att beskrivningen är förståeligt och att ni kan göra era godisaskar. Skulle ni ha frågor är det bara att maila mig cschaerfer@yahoo.se eller lämna en kommentar. Jag ska försöka svara så gott jag kan.
 
Have fun.
 
Kram
Christine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar