Mina auktioner på Tradera

onsdag 18 september 2013

Steam Punk notebook

Hej! God onsdags morgon!  Nu har hösten kommit. Det känns i det kyliga luften och det känns i min kropp. Men det hindrar inte mitt skapande. Så håll i er. Det blir ett långt inlägg.. En del av er förstår nog att jag har förälskat mig i det här "oändlighets vikning". Att man öppnar en sida för att upptäcka små sidor, fickor osv. Den senaste veckan har jag försökt mig på en notebook i Steam Punk stil. En snäll variant. He, he. Jag har använt främst de vackra papper från "Lost & Found". På framsidan har jag också använt den fina charms jag fick av Sölvi. Jag har stansat ut damens huvud med en oval spellbinder och sedan limmat på ramen. Satte sedan tillbaka ramen på hennes kropp. (Det låter nästan lite makabert!) Själv tycker jag det var lite häftigt. Gillar också texten på pappret "Spread your wings & fly".
När man öppnar notebooken mötts man av det här. För att inte göra det här inlägget alltför lång kan ni läsa mer om tanken bakom sidorna på min egen blogg.
Och så kan man vika upp en gång till.
Vika man upp den andra sidan så hitta man en anteckningsblock.
En titt på bokryggen.
Så sist. Baksidan. Här har jag använt en clear stamp från Kajsa Kraft. Som sagt. Det var mitt första försök med Steam Punk stil. Tyckte mest att det var vintage än Steam Punk. Men fin blev den och t o m min man tyckte det var häftig gjort. Nu är det fråga om jag vill ge bort den eller behålla den själv..... Hoppas att ni tycker också om den och fick lite inspiration. Vill ni så kan ni läsa och ser fler bilder av notebooken på min blogg. 

För er som kommer till scrapträff till helgen med Sölvi önskar jag bara Happy Scrapping:) Ni som inte kunde den här gången. Misströstar inte. Kolla på sidbar här uppe till höger så ser ni fler tillfälle. Skynda er att anmäla er då. Glöm heller inte att rulla neråt och kolla in alla "godisar" Sölvi har fått hem och mer är på ingång har jag hört. Nu gäller det att planera och spara för min del och inte minst städa... Måste ha mer plats för nya scrap godisar att flytta hem till mig. He, he... Önskar er alla en fin fortsättning i veckan. Tack för att ni orkat läsa hit.

Kram
Christine

Material: 
Mönsterpapper - Lost & Found
Dekorationer - Charms, brads, glitterlim, knappar, blommor, band
Stämplar - Kajsa kraft mm
Tags/små bilder - Graphic 45 "Steampunk Spell kollektion", "Olde Curiosity kollektion" "A Place in Time kollektion"
De mesta material finns hos Scrap Magic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar