Mina auktioner på Tradera

onsdag 25 september 2013

Ett 3D decoupage card

Hej! Det är onsdag och min bloggar dag. Yeah!! Här är det strålande vacker, solig höstdag. Visst, det är inte varmt längre. Imorse var det -0,5 grader. Brrrr, men raggsockor får vänta ett tag till hoppas jag. I söndags blev jag "skickat" av Sölvi till en träff hos CC Hobby. Vi fick testa och lära oss göra olika saker. Självklart passade jag på att botanisera bland alla hobby saker de har. Här är ett kort jag gjort med inspiration från hobby material jag såg.
 
 
När jag gick där bland hyllorna såg jag något som heter 3D Decoupage. Enkelt förklarad är det ett motiv som man bygger på med 3D kuddar. Här har jag stämplat ett motiv 4 gånger. Jag stämplat 2 gånger med svart stämpeldyna och sedan en gång med rött stämpeldyna och en gång med blått. Sedan färglagd jag rosorna på den ena och klippt ut. På den andra som jag stämplat med svart dyna använde jag som grund och på den har jag bara färglagd bladen. Den jag stämplat med blått dyna har jag färglagd fjärilen med blått glitterpenna och klippt ut. Samma sak med den som stämplat med rött dyna. Fjärilar har jag bara limmat på medan rosorna har jag satt dit med 3D kuddar.
 
 
 
 
 
Här är en bild från sidan. Det syns inte så mycket eftersom jag har inte byggd så många "våningar" med 3D kuddar. Självklart kunde jag har färglagd fler rosor och byggd på men jag ville testa och jag hade inte mycket tid på mig. Ni förstår säkert principen.
 
 
 
 
In i kortet har jag gjort det enkelt med 3D klistermärker och ritat några linjer. Enkelt och stilrent tyckte jag. Det var allt för idag och jag hoppas att ni fick lite idé och kan "leka" vidare och bygger era 3D decoupage kort.
 
 
Kram
Christine
 
 
Material: Cardstock, mönsterpapper, 3D klistermärke från Anita's, stämpel från Kajsa Kraft, halvpärlor, glitterpenna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar