Mina auktioner på Tradera

tisdag 30 oktober 2012

Rapport från Scrapträffen

God afton, god afton!

Vet inte hur men jag hamnar ofta här sent på kvällen. Men då brukar det vara lugnt i huset och barnen ligger i sina sängar och gubben snarkar framför tv:n. Ja då kan höra sina tankar och minnet kommer igång, just det bloggen.

Tänkt visa lite bilder från scraphelgen och berätta hur otroligt roligt det var att se hur scrapparna bara sprutar av kreativitet. Jag borde inte förvånas men vilka LO och kort det blev!!

 Vi blev ca.12 pers totalt och här ser ni några som jobbade med både LO och kortmakeri.
 Här sitter Christel, IngBritt och Natalie och pysslar glatt.
 Scrapmagics DT Christines inspirations julkort. Hon kommer att sälja på en julmarknad nära Alingsås, ja minnet som sagt var kommer och går..... får återkomma med namnet på marknaden. Här har hon använt papper från årets nyhet - Christmas Village. Finns i 30x30 och 15x15 pappersstorleken. Fina vintage bilder från Piondesign, charms och almenacka från Scrapmagic.
 Här sitter Astrid, Sissi och Ulrika och scrappar för fullt, mycket som ska hinnas med. Det blev både LO- tävlingar och korttävling med olika tema som Christine har arbetat fram. Härliga vinster från olika sponsorer som Stänpelgården, Engströms, -Vilda stamps.
Ja, en hel del shopping blev det, tack mina kära kunder ni handlade på bra. Nu har jag råd med nya inköp, jippi! Har hittat så fina papper som Marie här frågade efter, de kommer på vår sista träff detta året.

Scrapträffen blir lördagen den 24/11 kl.11-18 och det är GRATIS!!
Tema blir förstås - JULKORT och man får ta med sig sitt material eller så kan man köpa på plats. Det blir julfika för en liten peng och pepparkakor utlovas, plus annat gott.

Måste tillägga att denna gången blev det extra gott fika eftersom min systerdotter var med och hon går på resturang och livsmedel programmet,  en supergod chokladfugde tårta gjorde hon till söndagen, ska inte läska er mer. Men min egen Johanna är också riktigt duktig på baka och hon bjöd på en knäckig äppelkaka på lördag.

Det här låter ju som ett kafferep men man måste ju fylla på med energi om man ska orka scrappa i dagarna två.

Vad?? Vad blev det för alster?? Ja det får ni se på nästa inlägg, måste ju locka er till att komma tillbaka.

Hör ni ni som bor nära Vetlanda passa på och boka in den 24 nov och kom på vår julscrapp, det kommer bli lite nyheter och annat. Maila fort så ni får plats.

Ha det gott alla goa människor!

God natt från Sölvi

1 kommentar:

  1. Jo, jag tackar så jätte mycket att få komma till en härlig scraphelg. Håller fullständigt med Sölvi att deltagarna är super duktiga. Jag lovar det blev så fina julkort o LOs. Tyvärr bor jag så långt ifrån annars hade jag glatt anmält mig...

    Tack för den här gången o jag längtar redan till nästa. Å jo, för er som har vägar förbi Alingsås kring 8-9 December besöka gärna julmarknad hos Vikaryd Köttbod.

    Sköt om er o scrapa lugnt!

    Kram
    Christine

    SvaraRadera