Mina auktioner på Tradera

onsdag 26 september 2012

Scrapmässan i London.

Hej!

Fick lite frågor om scrapmässan i London, tänkte skriva svaren här i fall det är någon mer som ville veta.

The Big stamp and scrapbooking show hålls 2 gånger per år, en i april och en i september. Mässan är i Alexander palace (se bild) man kan åka med Piccaddilly line och hoppa av vid Wood Green stationen. När man kommer ut så går man över gatan så finns det bussar (gratis, viktigt för en smålänning, hehe) som kör en direkt till palatset. Ett helt underbart vackert ställe med park och liten sjö och ett gigantiskt slott.

Kortet är taget från bussen, vi hade sån tur med vädret på lördag soligt och varmt. Vi satt på trappan och åt vår lunch.

Från och med i år har de mässan i denna Great Hall, förstår att det heter så, den är superstor.

Visst blir det lite trängsel men då kan man gå vidare och kika på annat och sen komma tillbaka. Jag var lite orolig över folkträngsel men det var inte farligt alls.

Jag har också letat efter scrapbooking affärer i London och Blades Rubber Stamps är nog den enda som jag har hört talas om. Har varit där en gång för många år sen men då hade de nästan bara trästämplar.

Men det finns många stora scrapaffärer i andra städer bl.a.i  Nottingham, det kan man hitta i scraptidningar från England. Scraptidningar ska man köpa där, dels finns det många och välja på och de kostar mellan 40-50 kr. I Sverige kostar de runt 100kr. Man brukar får lite stämplar eller papper i tidningen och det är ju trevligt. Jag köpte 3 tidningar nu, det var mässpris på 2 pund/st, då ska man passa på.

Ställ gärna frågor och jag ska besvara dem så gott jag kan, roligt att få dela med sig av sina erfarenheter.

Ha en trevlig kväll!

Sölvi

1 kommentar:

  1. Tack så mycket för alla bra information. Det låter som något jag ska försöka få med mig min scrap-kompis till.

    SvaraRadera