Mina auktioner på Tradera

lördag 7 april 2012

Ett skjortkort

God lördagsmorgon! När jag tittar ut från fönstret är marken tätt av vit snö. Men solen skinner och jag tror det blir en fin dag. Föra helgen var jag hos Sölvi och var med på scrapträffen. Marie visade oss hur man gör ett skjortkort. Idag tänker jag visa min version av det.




Jag valde en gröncardstock och av ett mönsterpapper gjorde jag en väst. Brads till västknappar. Halvpärlor på kragen. Ett guldband som slips. Fickur köpte jag av Lena och kedja från Sölvi. Bakgrundsmönster papper är från Scrap Magic. Det dubbelsidiga mönsterpapper kom jag inte riktigt ihåg från vilket men gissar Pion Design.



Baksidan på kortet gjorde jag "baksida på västen". Spännen är från Making Memories. Brads från You Do (tror jag). Tack Marie för den fina idéen. Det tog lite tid men är mycket roligt att göra. Ett sånt kort kan man ge till födelsedag, konfa, student, ja, vad du vill.

Hoppas att ni fick lite inspiration. Önskar er en fortsatt härlig påsk helg!


Kram
Christine

1 kommentar: