Mina auktioner på Tradera

lördag 5 november 2011

Manliga kort

Hej! Då är det dags för mig att visa vad jag gjort under veckan. Eftersom farsdag närmar sig med storm steg så var det just "manliga" kort jag har försökt mig på. Måste säga att det var inte alldeles enkelt. Min man var ledigt hemma så jag hade honom som en lite referens.




Här ser ni ett av dem "manliga" kort jag gjort. Bilarna är klippt från ett papper från Graphic 45. Bilden på Paris var från ett vintage papper från Scrap Magic. Inga blommor o inga text på framsidan. Tänkte att det kan vara ett farsdagskort men det lika gärna vara ett födelsedagskort.




Inne i kortet har jag använt en stämpel från Vilda Stamps. Jag köpte deras hemliga kit i september o kitet innehåller bara "manliga" stämplar. Tyvärr går inte att köpa dessa stämplar lösa. Cirkel stämpeln är köpt från Scrap Magic. Ett stilrent, enkelt o med lite vintage feel kort. Manligt? Eller vad tycker ni? Hoppas att jag har gett er lite inspiration att göra fler kort för det manliga släktet. Ha det gott.

Kram
Christine

3 kommentarer:

  1. Underbart kort.
    Manliga kort är bland det svåraste att göra tycker jag.
    Kramsi

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt!!

    Bra med tips på kort till killar..och till farsdag på söndag!

    Hoppas vi ses på scrapträffen den 27:e!

    SvaraRadera
  3. Tack för era kommentarer, tjejer. Det värmer så gott! Jodå, jag kommer den 27:e. Det ska bli roligt att träffa er.

    Kram
    Christine

    SvaraRadera