Mina auktioner på Tradera

onsdag 4 mars 2015

Fun with Mixed Media

Hej!
Det är en strålande onsdag här i Alingsås. Våren är på väg. Hos oss är vårtecken fågelskådare. När man ser bilar som stannar vid vägen utanför oss och folk står där med kikare och kamera med långa objektiv.. då är våren på väg. Tyvärr så betyder vårtecken också pollen allergi på gång:(
 
Men, men idag ska jag visa något annorlunda. Annorlunda för mig i alla fall. Har aldrig provat på mixed media. Tyckte det var för svårt och krångligt. Men så kollade jag på några videos på You Tube och då kliade det på mina fingrar....
 
 
 
Gick och köpte en canvas tavla och satte igång. Det blev inte som jag tänkt mig. Många suckar och ommålningar senare såg tavlan ut så här. Jag har kombinerad decoupage, stämplar, mönsterpapper från Graphic 45. Använt dies, embossning och chipboard.... Inte helt nöjd. Men för att vara första gången blev det i alla fall ganska bra.
 
Ett kort inlägg idag. Hoppas att du fick lite inspiration. Som några vänner sa till mig: "Det är bara prova på.." Have fun!
 
Kram
Christine
 
 
Material: mönsterpapper- Graphic 45 "Steampunk Spell kollektion"
Blommor, stämplar, halvpärlor, dies, chipboard, glitterlim mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar