Mina auktioner på Tradera

lördag 3 maj 2014

En klädd låda

God lördag! Brrr, här är det visserligen bra väder men kallt. Skulle ha åkt till den stora staden i väst men känner mig trött så jag stannade hemma och blogga här istället. Min yngsta dotter fyllde år i onsdags och hon fick ...
 
 
den här lådan av mig. Fast jag har klädd om den lite ....
 
 
 
med de vackra A4 papper jag fick av Sölvi. Jag har klädd alla lådor, även innanför lådorna med de vackra A4 papper från Santoro. Satte dit metallhandtag. I varje låda har jag lagd en liten överraskning. Till höger ser ni ett litet album jag gjort. På lådan som ska föreställa hennes framtida lägenhet har jag lagd dit lite "möbel".
 
 
Höger sidan av lådan har jag resor i tanken. Resor som min dotter kommer att göra i framtiden. Ser ni jordklotet på höger sidan? Den tekniken såg jag på en video på nätet. Stämpeln med cykel är från Tim Holz med texten "Focus on the journey not the destination". Papper från Graphic 45 har jag också använt här.
 
 
Vänstra sidan på lådan. Här finns det två fack där man kan ha pennor, linjal, kort, små häftet mm Själv gjorde jag några bokmärker och stoppade i där. Min dotter läser en del så förhoppningsvis kommer bokmärkena till användning.
 
 
Sist en närbild på ena hörnet ovanpå lådan. Jag älskar de här miniatyr flaskor. Mini böcker gjorde jag med spillpapper och några små bilder från Graphic 45s "Steampunk Spells kollektion" som bokomslag. Älskaratt  göra miniatyr böcker. Inte alls svårt. Instrumenten ska föreställa en cello som lutar mot bokhögen. (Fast det är en fiol som jag klippt ur ett papper. Hittade inga bild med cello så det får duga:) Det tog mig ungefär 3 dagar att göra färdig. Mycket tankar, tid och hjärta har jag lagd ner och till min glädje så tyckte min dotter om den. Tur för mig. Hoppas att ni också tyckte om den och fick lite inspiration.
 
Önskar er en fortsatt trevlig helg.
 
Kram
Christine
 
Material: Lådan från Panduro
Papper, charms, spets, band och vissa dekorationer från Scrap Magic.

1 kommentar: