Mina auktioner på Tradera

onsdag 5 februari 2014

Ett skjortkort

Hej! Det är onsdag. Hur är vädret hos er? Här är det faktisk lite sol och torrt. Plus grader. Det finns hopp för bättre och varmare dagar. Livet har sina vändningar. Värk i kroppen har inte ändrat sig så mycket. Däremot har jag börjat läsa böcker igen. Har lagd ner det en tid. Men läsglädje kom tillbaks och det blev mindre ork och tid till att scrappa. Har faktiskt inte gjort det i mer än en vecka. Men så kom min man hem en dag och sa : "En kolleger till mig har bjudit mig och vårt lag till sin födelsedagsfest. Han ska fylla 60 år. Kan du fixa ett kort?" Ja visst, men min käre make kunde inte ge mig mer tips om jubelaren än att han kom från Vietnam. Gubbarna samlade ihop pengar och köpte en flaska wiskey och jag fick uppdrag att göra ett fint paket.
 
 
Så här blev resultatet. Idén till kortet fick jag förra året. (Tror jag). Vid ett av scrapträffen som Sölvi ordnade visade en av duktiga deltagare Marie oss hur man gör ett skjortkort. Här är min variant. Eftersom mannen kom från Vietnam valde jag det här pappret som har lite asiatisk touch. Knappar är brads, fickur charms med liten kedja. Glitter alfabet och lite spets.
 
 
 
Inne i kortet har jag använt två stämplar från Kajsa Kraft. Den med fågelbur valde jag mycket med tanken på Kina. I Kina var det vanligt att äldre män tog med sig sin fågelbur till något tehus och där träffade sina vänner. Ett sätt att ta det lugnt med livet. Jag fick hjälp av en Vietnamesisk vän att skriva Grattis på födelsedag på Vietnamesiska. Skrev och skrev. Ni ser att jag har använt alfabet klistermärker. Min man tyckte det var ett jätte fint kort. Godkänd blev jag också av hans kollegor. Jubelaren var en mycket glad människa. Han tyckte allt var jätte fint och skrattade hela kvällen fick jag berättat av min man. Ja, jag får väl ta det som att han tyckte om kortet.
 
 
 
På tal om födelsedag så fyllde min kära, kära syster år igår. Till henne skickade jag det här kortet. Hoppas att hon gillar det.
 
Tack Marie för du visade oss hur man gör skjortkortet. Hoppas att ni andra vill prova på ett sånt. Går lika bra att ge till man som kvinna. Vi "ses" om två veckor.
 
Kram
Christine
 
Material: Mönsterpapper, (kom inte ihåg vilket företag. Jag har faktiskt använt spillpapper på framsidan)
Dekorationer: Spets, halvpärlor, brads (knappar), charms (fickur, kedje), alfabet klistermärker
Stämplar: Kajsa Kraft. Textstämpel från Vilda Stamps


2 kommentarer:

  1. Två jättesnygga kort, på var sitt sätt... bägge födelsedags"barnen" måste ha blivit glada :O)

    SvaraRadera
  2. Två jättefina kort du har gjort Christine!! kul att kunna inspirera :) skjortkorten brukar bli uppskattade!
    Ha det bra!
    kram Marie

    SvaraRadera