Mina auktioner på Tradera

onsdag 19 februari 2014

Tekanna kort

Hej, det är onsdag! Ni har väl inte missat Sölvis inlägg där hon visade vilka fina nyheter hon har fått? Själv fick jag ett DT paket som gjorde mig så glad, så glad. Hade ju inte scrappat något i nästan 2 veckor! Att minne funka gör ju mitt DT "jobb" lättare. Ha, ha. När jag grävde bland mina gråa celler och letade efter idé till kort kom jag på att jag har en mall av en tekanna.
 
 
Vad passar bättre till den här söta stämpeln än ett tekanna kort? Papper är från den nya pappers serien Me to you. Precis som Sölvi så har jag tänkt till när jag tog kortet. Den blåa tekannan är en fynd från loppmarknad. Mallen till tekanna kort hittade jag på nätet. Tyvärr kom jag inte ihåg var. Jag har färglagd med oljebaserade pennor. Lila tagen är från Graphic 45 "A Place in Time".
 
 
 
Inne i kortet har jag använt en stämpel från DoCraft och en tag från Graphic 45 "Secret Garden".  
 
 
 
 Här ser ni vilken stämpel jag har använt.
 
 
 Gjort ett kort till. Här har jag färglagd med Promarker. Även här har jag använt mönsterpapper från serien Me to you.
 
 
 
Inne i kortet har jag en liten bild från Graphic 45 "A Place in Time" och klippt ut en tag från ett annat papper från samma serien Me to you. Fjärilar har jag stansat ut med stans från Nellie S.
 
Det var allt för idag. Hoppas att ni fick lite inspiration och att vi ses på nästa träff. Ni vet väl att det är två dagars scrap träff i slutet av mars? Mer info hittar ni till höger här på sidbar. Önskar er alla en fortsatt bra vecka.
 
Kram
Christine
 
 
Material: Mönsterpapper - Me to you, Graphic 45
Stämplar - Me to you och Do Craft
Dekorationer: Halvpärlor, band

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar