Mina auktioner på Tradera

onsdag 2 oktober 2013

Decoupage kort II

Hej! Onsdag och min bloggar dag. I min förra inlägg visade jag ett enkelt kort med 3D decoupage. Då gjorde jag det lite hastigt så jag gjorde om det under den gångna veckan. Den här gången tog jag kort under tiden. Så här är en steg för steg visning hur jag byggde upp mitt kort.
 
 
 
Först stämplade jag upp ett antal gånger med en stämpel från Fizzy Moon  och sedan färglagd jag motivet .
 
 
 
Sedan klippte jag ut en av bilderna och gjorde grunden till kortet.
 
 
 
Efter det klippte jag ut motivet en gång till och sätte på den med 3D kuddar.
 
 
 
Här klippte jag däremot bort skylten längst till vänster och sedan sätta dit motivet med 3D kuddar.
 
 
 
Klippt ut ännu en men det här gången klippte jag bort två av skyltarna.
 
 
 
Sist klippte jag bort skyltarna på båda sidor och behöll bara skylten i mitten. Jag hoppas att ni kan se det på bilden att man fick då lite dimension. Skyltarna lägger inte platt bredvid varandra utan på varandra.
 
 
En titt från sidan.
 
 
 
 
Inne i kortet har jag stämplat med söta nalle från Fizzy Moon. Ni har väl sett de söta stämplar Sölvi har tagit hem? Om inte, får ni rulla lite neråt och ta en titt. Jag hoppas att ni har fått lite inspiration och göra era decoupage kort. Det var roligt och inte alls svårt. Själv tyckte jag att det blev ett fint, enkelt och stilrent kort.
 
Tack för att ni titta in här och vill ni så "ses" vi nästa onsdag. Ha det gott!
 
Kram
Christine
 
 
Material
Stämpel - Fizzy Moon "Little messages" och "With Love x"
Mönsterpapper, halvpärlor. Allt material var från Scrap Magic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar