Mina auktioner på Tradera

onsdag 20 februari 2013

En stack-the-deck binding bok

God onsdagsmorgon! Idag tänker jag visa en bok jag gjort med stack-the-deck binding. Jag såg en, nej, flera tutorials på You Tube. Sök på "stack the deck binding" så kommer det upp massa videos på hur man gör. Min bok är inspirerad av Graphic 45s tutorial. Tittade flera gånger innan jag vågade mig på det. Inte svårt men tog en hel del tid. Jag bestämde mig att använda de vackra 6x6 papper från Scrap Magic. 


Det rutiga rosa papper är dock från Inkido. Tag eller etiketter är från min egen gömma. Den lilla bilden i nedre hörna är från Graphic 45 "Place in time".


Texten inne i boken är hämtad från "Peptalk" jag brukar få varje måndagar av Olof Röhlander. (Om ni är intresserad kan ni kolla på hans hemsida Upphopp.se) Jag har använt två clean stamps. Den med lampstolpar är från Kajsa Kraft, den hittar ni hos Sölvi och den andra följdes med när jag köpte tidningen "Creativity").



Bakgrundspapper är från Scrap Magic. Bilderna, både den stora och den lilla frimärken är från Graphic 45.



Jag tycker om den här sidan. Här har jag använt stämplar från Vilda stamps. Papper med the flying pig och ögat är från Graphic 45. Jag har lagd lite glossy på ögat. I den här boken är varje sida gjort som en ficka och i varje ficka finns det en tag där jag kan skriva ner mina egna tankar eller annat visdoms ord...


Baksidan ser det så här ut. Här har jag använt en spillbinder. Älskar de här etiketter. Som sagt jag är inte färdig än. Det finns många sidor kvar så kanske blir det fler bilder nästa vecka. Hoppas att ni bli inspirerad att göra era egna böcker.  Själv tycker jag det var jätte roligt att göra boken och sedan dekorerar sidorna. Önskar er en fortsatt bra vecka.

Kram
Christine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar