Mina auktioner på Tradera

onsdag 6 februari 2013

En sjömans burk?

Ship ohoj! Idag tänker jag visa en burk jag har "klädd" om. Det blir några bilder så det är bäst att sätta igång. 



Bakgrundspapper kom jag inte ihåg vad det heter. Men piratskeppet liksom lilla gojan har jag klippt ut ur ett papper jag köpte från Panduro. Lille söta pirat killen är en stämpel från Magnolia.


Här har jag använt en text stämpel från Vilda Stamps. Skatt kistan är klippt från samma papper från Panduro. Ser ni lilla spade i kistan? Den lilla charmen liksom lyktan på skeppet i bilden ovan är från Scrap Magic.



Baksidan. Papper här är från Graphic 45s kollektion "Olde Curiosity". Här har jag använt tre små charms. Fyrtorn (syns tyvärr inte), en segelbåt och styret (tror jag det heter). Alla tre charmen har med havet och båt att göra. Ljuset från fyrtorn leder båten rätt så den inte styr mot klippor....Det har en fin symbolik för mig.



Här ser ni lite bättre på min lille piratkille. En av mina absoluta favorit stämpel som jag älskar att färg lägga. Kartan är en stämpel också från Vilda Stamps.



Jag har inte gjort så mycket med locket. Vill gärna har den som den är men jag har knutit en svart spets runt och hängt en länk med några charms. Ser ni vad det är? Det är en dödsskalle, en delfin och en ankare. Jag fyllde burken med värme ljus. För det är så mysigt med tända ljus när det är mörkt ute. Hoppas att ni ha fått lite inspiration. Om ni skulle vilja ha lite mer inspiration får ni gärna ta en titt på min blogg http://chisdreamcorner.blogspot.com Jag visar just nu en kalender jag gjort med papper från Graphic 45.

Ha det gott och vi "ses" nästa onsdag.

Kram
Christine

De mesta material jag använt till burken finns att köpa hos Sölvi. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar