Mina auktioner på Tradera

lördag 24 september 2011

September DT

Hej!

Tiden gick sååå fort!! Fattar inte riktigt vart september tog vägen?? Men det har hänt en massa så jag ligger mycket efter, här kommer i alla fall det efterlängtade DT för september.

En presentation från Hilda:

Hej, jag heter Hilda Borg.

Jag bor och är uppvuxen i Vetlanda, född den 3 juni 1998. Jag har alltså precis börjat 7:an och går samma klass som Sölvis dotter. Jag har tre syskon, två småbröder 7 och 4 år samt en lilla syster 11 år, mamma och pappa. Sen har jag också en hund och två katter. På min fritid är jag med kompisar, håller på med scrapbooking och spelar tennis.

Jag började med scrappa för ca. 2,5 år sedan alltså någon gång i 4:an. Då gjorde jag mest LO men sen lärde jag mig även att göra kort. Jag började scrappa för att jag alltid har gillat att pyssla, klippa och klistra. Jag minns inte riktigt hur jag kom igång men det kan ha berott på att min bästis Johannas mamma och min tvärflöjtslärare sålde scrapbooking så då fick jag inspiration och hade bra ställen att köpa ifrån. Några kusiner håller även på med scrapping där ser man ju också fin inspiration.

Det bästa med scrapbooking är att det bara är fantasin som sätter stopp. Man har grymt mycket valmöjligheter och att det blir fint hur man än gör. Skulle jag någon gång inte ha tillgång till scrap så känns det nästan som att det kryper i fingrarna.

Tack Hilda för den fina presentationen!

Nu ska ni få se några av Hildas alster:


Här är ett kort som Hilda har gjort med papper från Inkido, hon har embossad runt kortet och använt det som bakgrund på stämpeln. fiffigt och snyggt. Stämpel från Magnolia.
Dekoration från Scrapmagic

På insida har hon dekorerat med glitter stickers med fjärilar.

På detta vackra LO har hon använt papper från Prima. Texten har hon stansat ut på cuttlebugen.
Charmsen har hon gjort en smart upphängning
genom att klistrar fast en tråden på pappret och i varsin ände använt pärlor.
Blommor och band finns på Scrapmagic.

Det var allt vi hade idag, imorgon är det min första söndags scrapping och då ska bl.a. Hilda vara med, superroligt!
Ja då vet ni att snart få ni se mer av Hildas scrapping.

Det har kommit in en hel del nyheter så håll utkik. Julpapperna har börjat komma in i affären så passa på.

Ha en riktigt skön helg!!

Sölvi

3 kommentarer:

  1. Hej Hilda, va roligt att du är gäst DT. Fint kort du gjort o jag gillar den fina, fina LO du har skapat. En duktig fotograf är du också o jag antar att det lägger i släkten. Jätte fint!

    Kram
    Christine S

    SvaraRadera
  2. Underbara saker Hilda! Kram!

    SvaraRadera