Mina auktioner på Tradera

torsdag 20 oktober 2016

Twist och pop-up kort

Hej!
Kände att jag behöver göra ett inlägg här. Håller på att göra olika saker till min Alice låda. Så fick jag syn på det här twist och pop-up kort som många gör på FB. Kollade upp video på Youtube och testade.
 
 
Det här är mitt andra twist och pop-up kort. Gjorde det med tanken på mina vänner som alltid är uppmuntrande. Blommor och bär och papper på "bandet" är från Scrap Magic.
 
 
Text stämpel är från Vilda Stamps. Kanske har Sölvi kvar den på webbshoppen. Annars hör med henne.
 
 
När man öppnar kortet, Ta, ta, Texten stämpeln "Yesterday is gone..." är även den från Vilda Stamps. Den andre text stämpel är privat.
 
 
Gjorde ett pappersband och använt kaborrband för att hålla ihop kortet.
 
 
Här var det första twist och pop-up kort jag gjorde. Det finns i min Alice låda. :)
Tutorial finns på You tube. Bara sökt tutorial twist och pop-up kort. Men håll utkik här nästa gång tänker jag göra ett steg för steg inlägg på hur man gör ett sånt kort här. I november kommer Sölvi att ha ett scrap träff och då kommer jag. Vill ni så kan jag visa det vid träffen.
 
Scrappar lugn och ha kul.
 
Kram
Christine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar