Mina auktioner på Tradera

måndag 26 januari 2015

Återvinning

Hej! Vad tiden går fort, snart är årets första månad slut. Ni har väl sett gäst DT IngBritts fina alster? Tänker visa emellan här en låda (har varit en mobil i) jag klädd om. Sparade den här lådan ett tag och visste inte riktigt vad jag skulle göra med den. Då kom yngsta dotter och frågade om jag kunde fixa en låda/kisa som hon kan spara brev från sina kompisar i.
 
 
Lådan var ursprungligen marinblått. Jag har klätt om den med mönsterpapper från Inkido. Här har jag använt dies (feathers) från Joy Crafts och bilder jag klippt ur mönsterpapper från Graphic 45s "Typography Collection".
 
 
På locket har jag också klippt ut bilder från G45s "Typography Collection". Använt också en gammal stämpel från Hänglar & Stänglar. Stämplat den flera gånger på olika papper och klippt ut och sedan limmat de på varandra. Korgen satte jag på med 3D kuddar. Minikuverter på vänstra nedre hörn har jag gjort med spillpapper.
 
 
Från ene sidan.
 
 
Den andra sidan.
 
 
Innanför locket.
 
 
 
 
Jag lagd i några kuvert och brevpapper så att hon kan skriva brev tillbaka till sina kompisar. Min man tyckte den var jättefin och som tur är tyckte dottern också. Då är jag nöjd. Hoppas att ni fick lite inspiration. Det är bra att spara saker. Man vet aldrig vad man kan återanvända det till.
 
Tack för den här gången och kom tillbaka snart. Sölvi kommer att visa fler alster från månadens gäst DT IngBritt.
 
Kram
Christine
 
Material: Mönsterpapper från Inkido och Graphic 45
Charms, band och dies från Scrap Magic.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar