Mina auktioner på Tradera

fredag 23 augusti 2013

Tips om album

Hej på er!
Så var sommaren nästan över och hösten står rund hörnet. Skolorna har börjat igen och vardagen går igång så även bloggande.  Ni har väl sett det fina, fina album som Sölvi visat här? Hon har gjort hela album enligt Stack-The-Deck binding. När jag var på scrapträff i juni visade jag grunden hur man gör ett sånt album. Några som inte var med på träffen men tittade in då ville också lära sig. Jag sa då att jag skulle göra en tutorial här. Men livet blir inte alltid som man tänkt sig och jag har svårt att hinna med det. Istället vill jag tipsa er att kolla på You Tube.
 
Sök Youtube.com och sök scrapbooking och sedan Stack-the-deck-binding tutorial. Jag har själv kollat på en av Graphic 45s DTs video. Sök "My Creative Spirit". Hon har många videos om den här bindingen.
 
Ett annat tips är tidningen Inzpira nr 3. På sidan 15 finns det en beskrivning av bindningen. (Fast den är lite, lite annorlunda). Har man förstått principen så kan man variera storlekar och innehåll som man vill. Här är några album jag gjort.
 
 
 
 
Mitt första album med stack-the-deck binding. Den är ca 18x18.
 
 
 
 
 
Mitt andra "super" album som innehåller många sidor och sidor i sidor. och Jag har bl a använt kollektionerna "Secret Garden", "French Country" och "Oldy Curiosity"  från Graphic 45. Den var jätte roligt att göra och blev ganska tung.
 
 
 
Sist, en mini album. Den är 10x10 och har inte så många "hemliga" sidor.
 
 
 
 
Det har ett tag i varje ficka och tog inte så lång tid att göra. Hoppas att ni har fått lite nyttig tips. Det tar lite tid framför dator och ännu mer tid i ditt scrap rum men du kommer att ha så roligt. Sölvis album är av en annan storlek. Har du inte sett så rullar neråt och kollar in det. Hon har gjort en jätte fint en.
 
Material jag använt till dessa album finns att köpa hos Scrap Magic. Sölvi och jag kommer att varva med inlägg här. Jag ska försöka att blogga på onsdagar. Hoppas att vi "ses" då. Ha det gott.
 
Kram
Christine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar