Mina auktioner på Tradera

onsdag 17 april 2013

Vår=bröllopstider

Det är soligt men blåsigt här och våren är på gång. Igår var det första dagen jag bytte ut vinter kappa mot en vår jacka. Vår, då tänker man på morsdag, dop, student och inte minst bröllop. Häromdagen firade en bekant till mig silverbröllop. Naturligtvis vill jag gratulera med ett kort. 



Så här ser kortet ut. Jag gjorde det som en tavla. Använt två 6x6 mönster papper. Det överste pappret har jag "fussig cutting" ut mitten. Så lade jag det ovanpå det andra mönsterpappret med 3D kuddar. (Det gick åt många 3D kuddar). Sedan har jag dekorerat med fjärilar som är både stansade med NS punchar och klippt ur ett papper från Graphic 45 (Olde Curiosity collection). Halvpärlor och en nyckel charm. Jag tror att det överste pappret är från Pink Paislee. (Sölvi får rätta mig om jag har fel). 



En något suddig närbild. Stämpel jag har använt här är från "Lili of the Valley". Jag har färglagd med Promarker. 



Fler suddiga närbild (jag ber om ursäkt för de suddiga bilder) Den stora fjärilen är från G45 och den lilla är utstansad från NS punchar. På den lilla fjärilen har jag använt glitter lim.



Här kan ni se att jag har "fussig cut" det övre pappret och det syns lite på det undre pappret. Det är ett papper med mönster av hjärta och två fåglar. Får önska mig en bättre kamera eller photoshop kurs för bättre bilder. Hoppas att ni kunde ändå se hur jag har gjort med kortet och att ni fick lite inspiration att göra kort på ett annorlunda vis.

Tack för att ni tittat in här. Nästa vecka har jag ett annat kort att visa med en annan viking. Vi ses då.
Önskar er en fortsatt härlig vecka.

Kram
Christine

Material: 6x6 mönster papper, papper från Graphic 45
Charm- nyckel
Halvpärlor, glitter lim
NS punchar- en som stansa ut fjärilen och en som embossa
Stämpel- Lili of the Valley
All material jag använt här är från Scrap Magic

2 kommentarer:

  1. Läckert kort!

    Du har inte en inställning på kameran som heter närbild, brukar vara en figur av en blomma! Kolla på det, det brukar göra stor skillnad!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Johanna. Det ska jag prova nsäta gång. Tack för hjälpen och uppmuntran.

    Kram
    Christine:)

    SvaraRadera