Mina auktioner på Tradera

måndag 8 augusti 2011

Månads DT för augusti.

Hej!

Ja, det blev inte så mycket tid över till bloggen i helgen, hade ju en konsert igår och tog tid till att förbereda det istället. Det var en mycket trevlig konsert i Fröderydkyrka med bl.a.sånger av Lina Sandell.

Men det var ju inte det jag skulle skriva om utan nu ska jag med glädje få presentera augustimånads DT:

Här har ni Marie Anderson!



En presentation :

Marie bor i Landsbro med sin familj. Har fyra barn, två utflugna och två som bor hemma. Utbildad som förskolelärare men arbetar just nu som personligassistent.

Hur började du med scrapbooking?

Jag började med scrapbooking för 3 år sedan. Vi var på besök hos goda vänner. Karin (Karins scrapblogg) som bor i Halmstad, visade mig allt fint hon scrappat och vad man behövde.
Så jag köpte en QK tång och alfabetet Emelie, lite papper och lim. Sedan var jag igång och inget kan stoppa mig för det är så roligt!!

Vad är det bästa med scrapbooking?

Det bästa är att scrappa ett personligt kort till någon jag tycker om. Jag älskar att pyssla, så när jag scrappar mår jag riktigt bra = med min avkoppling.

Tack Marie för din presentation. Hon kommer även att ge er lite scrapptips framöver. Idag ska jag lägga upp en blomma som hon har gjort. Ett litet smakprov bara för att göra er nyfikna. Imorgon har jag mer tid och då blir det ett kort och ett LO.





Marie fick som utmaning en stor chipboardblomma och titta så fint det blev. Hon har limmat fast en blompinne under pappret. Använt papper från Dovecrafts Basic II och spellbinder samt en tagstans från Magnolia. Fjäril och blad från Scrapmagic.

Vi ses imorgon med mera fina saker av Marie.

Sölvi

2 kommentarer:

  1. Hej Marie,
    Välkommen som gäst DT. Jag har sett dina alster. De är jätte fina. Blomman som visas här är jätte fin o jag fundera på att lifta på det.

    Tack för allt fint du inspirera med!

    Kram
    Christine

    SvaraRadera
  2. Hej Christine!
    Roligt att få vara DT hos Scrapmagic,som är en av mina favoritbloggar och favoritbutik!

    Tack för fina ord om mina scrapalster,och extra kul att du vill lifta! blomman var rolig och enkel att altra.

    kram marie

    SvaraRadera