Mina auktioner på Tradera

måndag 8 maj 2017

Kondoleanskort

Hej!
Efter några varma dagar är det regn o kallt igen. Idag tänker jag visa två kort jag gjort. Bland de mest svåra kort att göra är kondoleanskort. Förra veckan fick min man o jag två dödsbud inom 3 dagar. Egentligen håller jag inte längre på så mycket med kort. Men nu måste jag fundera ett par varv.
 
 
Det första kortet är till ett par goda vänner i Tyskland. Frun gick bort nyligen efter en viss sjukdomstid. Paret är varm troende så jag valde att göra kortet i ljusa färger. Ett par bibelverser på tyska. Stämpeln med kors är från Vilda Stamps om jag inte minns fel. Fjärilar är klippt ur ett papper från Maja Design.
 
 
Eftersom våra vänner är kristna o tror på livet efter döden så föreställer jag mig henne att hon har det bra nu. Stämpeln med moln o äng är från Magnolia o tjejen är en stämpeln jag fick för många många år sedan. På höger sidan har jag använt fjärilstämpeln från Dovecraft. Det finns en matchande dies till. Både clear stamp o dies finns hos Scrap Magic. Några verser från Psalm 23 på tyska skrev jag ut på datorn.
 
 
Det här kortet är till ett par vänner som förlorade sin dotter plötsligt. Även här valde jag ljusa färger. Tror att rosa var flickans favorit färg o därav olika nyanser av rosa.
 
 
Samma stämplar o tankar här. Jag föreställer henne som frisk nu. Även hon ryktes bort av sjukdom. Tänker att nu får hon springa, hoppa, dansa, sjunga.... Alla mönsterpapper i bakgrunden är från Scrap Magic. De här är nog annorlunda än de vanliga kondoleanskort man hitta på bokhandeln. Nu hoppas jag att de inte tycker att det är för glatt. För säkerhetsskull tänker jag skriva ett litet lapp o skicka med mina tankar bakom kortet. Har gjort liknande kondoleanskort tidigare utan att mottagare kände sig förolämpad. Det är väl därför jag vågar nu också.
 
Hoppas att ni fick lite inspiration trots tema. Önskar er allt gott!
 
Christine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar