Mina auktioner på Tradera

tisdag 24 juli 2012

Ovanlig bröllopsgåva?

Hej hur har ni det i sommar värmen? Äntligen kan man skriva så. Regnet håller sig förhoppningsvis borta ett tag och vi kan få oss lite värme och färg. Själv har jag suttit inomhus och scrappat. Länge hade jag tänkt att göra en bröllopstårta av papp lådor. Äntligen gjorde jag slag i saken och här ser ni resultatet.




Jag har använt tre runda lådor. De kan man köpa i ett set och de är i tre olika storlekar. Istället för att klär de i papper valde jag att måla de med Dabber (akrylfärg). Sedan är det bara att dekorera. På bilden ser ni också ett kort som hör till.




En närbild på toppen av "tårtan". De vita hjärta har jag stansad ut med en dies. Blommor är från Scrap Magic. Fjäril har jag använt stans från NS. De hittar du också hos Scrap Magic.




Ser ni den lilla charmvagnen? Passar perfekt på "tårtan". Texten "Evig lyckan..." är stämpeln från Vilda Stamps. Övriga dekorationer band, halvpärlor, blommor och charm hittar ni hos Scrap Magic.




Till "tårtan" gjorde jag ett kort. Stämpeln med brudparet är också från Vilda Stamps. Den har jag embossat direkt på mönsterpapper. Tog inte kort på insidan men där kan man skriva en hälsningar. Själv blev ganska nöjd med både "tårta" och kort. Är ni intresserad att göra en sån och behöver lådor kan ni kontakta Sölvi så hjälper hon säkert er. De finns i olika formar. 

Återstår att önska er en fortsatt härlig sommar!   

Kram
Christine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar